4 λόγοι που πρέπει να κάνεις «μπρος – πίσω» τα ελαστικά σου

αλλαγη ελαστικων μπρος πισω

4 λόγοι που πρέπει να κάνεις «μπρος – πίσω» τα ελαστικά σου

Τα ελαστικά είναι από τα πιο κρίσιμα αξεσουάρ στη λειτουργία και ασφάλεια του αυτοκινήτου σου. Γι’αυτό το λόγο, θα πρέπει να τα προστατέψετε και να τα έχετε πάντα στην καλύτερη δυνατή κατάστασή τους ώστε να σας προσφέρουν τη μέγιστη πρόσφυση.

Κάνοντας χιλιόμετρα, τα ελαστικά φθείρονται με αποτέλεσμα να χρειάζονται αλλαγή ανά κάποιες χιλιάδες χιλιόμετρα.

Όμως, κάνοντας μια έξυπνη κίνηση, όπως είναι η αλλαγή μπρος πίσω των ελαστικών, μπορείτε να παρατείνετε τη ζωή τους και να έχετε μέγιστη ασφάλεια, για περισσότερα χιλιόμετρα!

Η απλή αλλαγή – που σας καλύπτει απόλυτα – είναι η αλλαγή των ελαστικών από την ίδια πλευρά μπρος πίσω , δηλαδή ο πίσω δεξιός τροχός να μπει δεξιά μπροστά  και το αντίστροφο.

Αναλόγως τα ελαστικά και τον συνολικό χρόνο ζωής που έχουν (σε χρόνια και χιλιόμετρα), προτείνεται μια αλλαγή μπρος πίσω στις 15.000 χιλιόμετρα ή στα 2 χρόνια αν δεν έχετε κάνει ήδη τόσα χιλιόμετρα.

Τι πλεονεκτήματα όμως προσφέρει αυτή η κίνηση και γιατί πρέπει απαραίτητα να την κάνετε;

Μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των ελαστικών

Τα ελαστικά δε φθείρονται πάντα με τον ίδιο τρόπο σε όλο το πέλμα. Γι’αυτό το λόγο, η αλλαγή μπρος πίσω αλλάζει τη φθορά τους κι έτσι σημεία που δεν είχαν φθαρεί, τώρα θα προσφέρουν καλύτερη πρόσφυση στο αυτοκίνητο.

Επιπλέον, συνήθως οι μπροστινοί τροχοί έχουν μεγαλύτερη φθορά λόγω κίνησης (στα προσθιοκίνητα οχήματα) κι έτσι τα πίσω ελαστικά έχουν περισσότερο αχρησιμοποίητο πέλμα.

Περιστρέφοντας περιοδικά τα ελαστικά σας εφαρμόζεται ομοιόμορφη κατανομή της φθοράς και επιμηκύνεται τη φθορά τους!

Καλύτερες επιδόσεις

Τα ελαστικά μας είναι το σημείο που το αυτοκίνητο συνδέεται με το έδαφος. Έχοντας τα ελαστικά στην καλύτερη δυνατή κατάστασή τους, συμβάλλουμε στην αποτελεσματικότερη απόδοση του αυτοκινήτου είτε σε θέματα ασφαλείας και φρεναρίσματος είτε ακόμα σε θέματα επιτάχυνσης λόγω μειωμένης τριβής.

Η ανομοιόμορφη φθορά επηρεάζει αρνητικά το χειρισμό του αυτοκινήτου ενώ σε αρκετές περιπτώσεις θα δείτε τα ελαστικά να σπινιάρουν και να μη βρίσκουν άμεση πρόσφυση με το έδαφος, λόγω της φθοράς τους.

Εγγύηση κατασκευαστή

Αρκετοί κατασκευαστές ελαστικών έχουν ως όρο της εγγύησης στα ελαστικά τους, να γίνει μια τουλάχιστον αλλαγή μπρος πίσω σε συγκεκριμένα χιλιόμετρα.

Αν δε πραγματοποιηθεί αυτή η αλλαγή, τότε παύει να ισχύει η εγγύηση και όσα αυτή καλύπτει.

Με την αλλαγή μπρος πίσω, πέρα από όλα τα πλεονεκτήματα που κερδίζετε, δε χάνετε και την εγγύηση του κατασκευαστή!

Εξοικονόμηση χρημάτων

Όχι μόνο κερδίζετε σε ασφάλεια αλλά επιπλέον εξοικονομείτε και χρήματα! Μια αλλαγή των ελαστικών μπρος πίσω μπορεί να σας αποφέρει αρκετές χιλιάδες παραπάνω χιλιόμετρα στο σύνολο των ελαστικών σας, απ’ότι αν τα αφήνατε χωρίς καμία αλλαγή!

Το κόστος για την αλλαγή μπρος πίσω είναι πολύ μικρό (συνήθως τα βουλκανιζατέρ χρεώνουν 20-50€ την αλλαγή) και το όφελος τεράστιο!

Αν θέλετε την τέλεια κατανομή φθοράς και την μεγαλύτερη διάρκεια των ελαστικών σας, καλό είναι να αλλάζετε τα ελαστικά μπρος πίσω τουλάχιστον μια φορά το χρόνο για την όσο το δυνατόν μεγαλύτερη χρήση τους!

Πότε πρέπει να γίνεται η αλλαγή των ελαστικών

Το μπρος πίσω στα ελαστικά πρέπει να γίνεται ανάλογα τη χρήση και τη φθορά – αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να το ελέγχετε εσείς ή το βουλκανιζατέρ που εμπιστεύεστε.

Συνήθως, η πρώτη αλλαγή των ελαστικών θα πρέπει να γίνεται κοντά στις 10.000 με 15.000 χιλιόμετρα και μετά κάθε 10.000 χιλιόμετρα ώστε να διατηρήσετε τα ελαστικά όσο γίνεται περισσότερο διάστημα, έχοντας φυσικά και την μέγιστη ασφάλεια που αυτά μπορούν να προσφέρουν!

 

Πότε πρέπει να αλλάζεις τα ελαστικά σου με καινούργια

Η αλλαγή των ελαστικών σου με καινούργια τετράδα πρέπει να γίνεται όταν η φθορά είναι μεγάλη και πλέον τίθεται θέμα ασφάλειας του αυτοκινήτου. Η φθορά μετριέται τόσο στο ελαστικό με τον ειδικό δείκτη που έχουν τα περισσότερα, όσο και οπτικά.

Συνήθως, μετά τις 35 με 40 χιλιάδες χιλιόμετρα θα πρέπει να προγραμματίσετε την αλλαγή των ελαστικών σας.

Βέβαια αυτό εξαρτάται από το τι ελαστικά φοράτε, πόση αντοχή έχουν και για πόσα χιλιόμετρα είναι κατασκευασμένα.

 

Πως θα δεις τι ελαστικά φοράς

Πριν ξεκινήσεις την αναζήτηση για τα ελαστικά σου, θα πρέπει να δεις τι ελαστικά φοράς – δηλαδή τι διάσταση και τι τύπο.

Ο τύπος είναι καθαρά δική σου επιλογή. Μπορείς να επιλέξεις καλοκαιρινά, χειμερινά ή all weather. Η πιο συνηθισμένη επιλογή είναι τα all weather και τα καλοκαιρινά ενώ τα χειμερινά προτιμώνται για μέρη που έχει αρκετό κρύο και πάγο καθώς προσφέρουν πολύ μεγαλύτερη πρόσφυση. Αντίθετα, τα χειμερινά ελαστικά δεν είναι ασφαλή το καλοκαίρι και στις υψηλές θερμοκρασίες, καθώς η πρόσφυση είναι πολύ χαμηλή.

Στο πλάι από το ελαστικό σας θα δείτε κάποια νούμερα και σύμβολα όπου συμβολίζουν τη διάσταση του ελαστικού καθώς και τον τύπο ταχύτητας. Θα πρέπει να αναζητήσετε λάστιχα με τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά.

 

Συνοπτικά

  • Να προγραμματίζετε και να αλλάζετε πάντα τα ελαστικά σας ανά περίπου 10 με 15 χιλιάδες χιλιόμετρα, κάνοντας αλλαγή «μπρος – πίσω».
  • Θα πρέπει να αλλάζετε τα ελαστικά σας γύρω στις 40.000 χιλιόμετρα για να έχετε πάντα την καλύτερη δυνατή πρόσφυση.
  • Το τι ελαστικά φοράτε σε τύπο και διάσταση μπορείτε να το δείτε στο πλάι ενός από τα λάστιχά σας.