Τα υβριδικά οχήματα – όπως και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – έχουν σημειώσει ιδιαίτερη αύξηση τα τελευταία χρόνια και τα βλέπουμε ολοένα και περισσότερο στους δρόμους μας.
Προσφέρουν οικολογική μετακίνηση, μειωμένους έως μηδενικούς ρύπους, καθώς και μια διαφορετική εμπειρία οδήγησης.
Πέρα όμως από τα πλεονεκτήματα, ποια είναι τα μειονεκτήματα για ένα υβριδικό αυτοκίνητο;
Τα μειονεκτήματα για ένα υβριδικό αυτοκίνητο
Τα υβριδικά χωρίζονται σε 2 κατηγορίες – τα ήπια υβριδικά που έχουν μια μικρή μπαταρία και φορτίζουν είτε κατά την κίνηση του αυτοκινήτου μέσα από τη μηχανή εσωτερικής καύσης είτε κατά την πέδηση, όταν φρενάρει το ηλεκτρικό μοτέρ!
Η άλλη κατηγορία υβριδικών είναι τα plug in υβριδικά που «μπαίνουν» στην πρίζα και φορτίζουν την μπαταρία τους μέσω ρεύματος.
Διαθέτουν συνήθως μεγαλύτερης χωρητικότητα μπαταρία από τα ήπια υβριδικά ενώ τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά συνήθως είναι κοινά.
Τα μειονεκτήματα που έχουν τόσο τα ήπια υβριδικά όσο και τα plug in, είναι:
Υψηλό κόστος απόκτησης
Τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν υψηλό κόστος απόκτησης, καθώς πρόκειται για καινούργιες τεχνολογίες.
Σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, το υβριδικό θα κοστίζει συνήθως 20-25% παραπάνω!
Χαμηλή ισχύς κινητήρα
Συνήθως ο κύριος κινητήρας – βενζίνης ή diesel – είναι χαμηλών κυβικών και ιπποδύναμης καθώς συμπληρώνεται από τον ηλεκτροκινητήρα.
Όμως η ταυτόχρονη συνύπαρξή τους, περιορίζεται σε ελάχιστα χιλιόμετρα – περίπου 50-60χλμ παράλληλη αυτονομία.
Έτσι, όταν κινείστε μόνο με την κινητήρα εσωτερικής καύσης, μην περιμένετε να βάλετε φωτιά στην άσφαλτο με τις επιδόσεις του υβριδικού αυτοκινήτου!
Συνδυασμένη ισχύ για λίγα χιλιόμετρα
Όπως γράψαμε και πιο πάνω, η συνδυασμένη ισχύ που αποδίδει συνήθως αρκετή ιπποδύναμη, είναι διαθέσιμη για λίγα μόνο χιλιόμετρα καθώς η αυτονομία μιας γεμάτης μπαταρίας αρκεί για περίπου 50-60 χιλιόμετρα.
Υψηλό κόστος συντήρησης
Τα υβριδικά έχουν υψηλό κόστος συντήρησης, καθώς πρέπει να γίνεται τακτική συντήρηση τόσο των μερών που αφορούν τον κινητήρα εσωτερικής καύσης – όπως θα γινόταν σε κάθε αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη ή diesel – καθώς και των μερών του ηλεκτροκινητήρα, όπως ηλεκτρικό μοτέρ, μπαταρία, κύκλωμα υψηλής τάσης, κ.α.
Αν και το κόστος συντήρησης για το ηλεκτρικό κομμάτι είναι ελάχιστο (γι’αυτό και τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έχουν πολύ μικρή ως ανύπαρκτη συντήρηση) δεν παύει να παραμένει το κόστος συντήρησης για το θερμικό μέρος του αυτοκινήτου.
Οδική συμπεριφορά – Αυξημένο βάρος
Συνήθως τα υβριδικά αυτοκίνητα έχουν αυξημένο βάρος λόγω των μπαταριών και του εξτρά, ηλεκτρικού μοτέρ.
Σε αντίθεση με τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, που η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο δάπεδο, δίχως να υπάρχουν θερμικά μοτέρ οπότε έχουμε τέλεια κατανομή βάρους και οδική συμπεριφορά, τα υβριδικά οχήματα δεν έχουν την ίδια, καλή οδική συμπεριφορά.
Πέρα από τα αρκετά πλεονεκτήματα, βλέπουμε σε ένα υβριδικό αυτοκίνητο και αρκετά μειονεκτήματα. Αν θέλετε να κάνετε τη μετάβαση σε εναλλακτικές μορφές καυσίμου, η καλύτερη επιλογή είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Οι υποδομές στη χώρα μας πλέον είναι σε πολύ καλό σημείο και μπορείτε να πάτε σχεδόν παντού, με ένα μεσαίο ηλεκτρικό αυτοκίνητο όπως το Tesla Model 3 ή το Id.3/4 της Vw.
Σε κάθε περίπτωση, είτε επιλέξετε ένα υβριδικό αυτοκίνητο είτε ένα 100% ηλεκτρικό, αναζητήστε στο Asfaleies24.gr την καλύτερη ασφάλεια αυτοκινήτου για το νέο σας όχημα!