Η σύντομη απάντηση είναι ΟΧΙ – δεν είναι ασφαλές να οδηγάτε με μια βίδα στο ελαστικό σας!
Οποιοδήποτε ξένο αντικείμενο εισχωρήσει στα ελαστικά σας, αυτόματα αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες το ελαστικό σας να μείνει χωρίς αέρα και να σας δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα ασφαλείας.
Ένα καρφί μπορεί να προκαλέσει απώλεια αέρα – είτε μαζική και άμεση αν έχει μεγάλη τρύπα είτε να χάνει το ελαστικό λίγο λίγο.
Ακόμα κι αν η απώλεια πίεσης είναι μικρή, σε μια μεγάλη ταχύτητα ή σε συνθήκες πίεσης, είναι πολύ πιθανόν το ελαστικό σας να κλατάρει εντελώς με αποτέλεσμα να χάσετε τον έλεγχο του οχήματος.
Φανταστείτε να συμβεί αυτό στον αυτοκινητόδρομο με μια υψηλή ταχύτητα!
Αυτό φυσικά είναι το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί, γιατί από την άλλη μπορεί να έχετε μια βίδα στο ελαστικό σας χωρίς καν να το καταλάβετε και να μην προκαλέσει καμία απολύτως παρενέργεια.
Υπάρχει πιθανότητα το καρφί να έχει σφηνώσει στο πέλμα έτσι ώστε να εμποδίζει τη διαφυγή του αέρα και το ελαστικό να χάνει απειροελάχιστο αέρα.
Αυτό όμως δεν πρέπει να σας καθησυχάζει και να αφήσετε το καρφί εκεί για πάντα.
Μια πρόκα καρφωμένη στο ελαστικό, μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερα προβλήματα ανά πάσα ώρα και στιγμή όπως να μετακινηθεί και να ανοίξει μεγαλύτερη τρύπα που ίσως να μην μπορεί να επιδιορθωθεί στο βουλκανιζατέρ και αναγκαστικά να αλλάξετε το ελαστικό σας.
Τι πρέπει να κάνετε αν εντοπίσετε μια βίδα στο ελαστικό σας
Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να κρατήσετε την ψυχραιμία σας και να δείτε αν το ελαστικό χάνει αρκετή πίεση ή όχι. Αν υπάρχει επαρκής αέρας μέσα στο ελαστικό, τότε με προσοχή μπορείτε να το μετακινήσετε μέχρι το κοντινότερο βουλκανιζατέρ έτσι ώστε να σας γίνει άμεσα επισκευή.
Αν το ελαστικό χάνει πολύ αέρα, σημαίνει ότι η τρύπα είναι αρκετά μεγάλη και θα χρειαστεί να μετακινήσετε το όχημα με γερανό – να καλέσετε δηλαδή την οδική βοήθεια της ασφάλειάς σας.
Σε αυτήν την περίπτωση στο βουλκανιζατέρ θα γίνει είτε επιδιόρθωση αν η τρύπα είναι μικρή είτε και ολική αντικατάσταση του ελαστικού σε περίπτωση που έχει καταστραφεί.
Αν γίνει αλλαγή ελαστικού, θα πρέπει να αλλάξετε όλο το σετ του άξονα – έτσι αν έχει πρόβλημα ο μπροστά δεξιός τροχός, θα πρέπει να αλλάξετε και τον μπροστά αριστερό για καλύτερη κατανομή φθοράς και πρόσφυση στο δρόμο.
Ειδικά αν υπάρχει ζημιά στην εξωτερική πλευρά του ελαστικού, τότε η αντικατάσταση θα είναι μονόδρομος.
Τι θα σας βοηθήσει σε μια παρόμοια κατάσταση
Σε αυτές τις καταστάσεις το κυριότερο είναι να δείξετε ψυχραιμία και να εκτιμήσετε σωστή την κατάσταση, λαμβάνοντας υπόψιν όλες τις παραμέτρους.
Να έχετε μια πλήρη ασφάλεια αυτοκινήτου με κάλυψη οδικής βοήθειας έτσι ώστε ανά πάσα ώρα και στιγμή χρειαστείτε μια βοήθεια, να την έχετε άμεσα. Η οδική βοήθεια θα σας μεταφέρει μέχρι το πλησιέστερο βουλκανιζατέρ έτσι ώστε να γίνει επισκευή ή αντικατάσταση του ελαστικού σας.
Από την άλλη, ένα μικρό κομπρεσσεράκι αέρα που είναι κατάλληλο να φουσκώνει ελαστικά αυτοκινήτου, ίσως αποβεί σωτήριο σε τέτοιες καταστάσεις. Κοστίζει ελάχιστα μπροστά σε αυτά που προσφέρει ενώ καταλαμβάνει ελάχιστο χώρο – σκεφθείτε το σαν ένα μεγάλο powerbank!
Η βίδα σε ελαστικό είναι σίγουρα μια από τις πιο δυσάρεστες και απρόβλεπτες καταστάσεις που μπορεί να αντιμετωπίσει ένας οδηγός. Δείξτε ψυχραιμία, ακολουθήστε αυτά που σας αναφέραμε και πολύ γρήγορα το ελαστικό σας θα είναι έτοιμο και πάλι!