Houston, we have a problem! Αν πιστεύετε ότι η τρόμπα βενζίνης έχει αρχίσει να έχει προβλήματα, τότε πρέπει άμεσα να αναζητήσετε μια λύση πριν το πρόβλημα μεγαλώσει κι άλλο.
Η αντλία βενζίνης είναι ένα ζωτικό μέρος του αυτοκινήτου όπου στέλνει το καύσιμο από τη δεξαμενή στον κινητήρα.
Κατά τη διαδικασία αυτή, η βενζίνη περνάει από το φίλτρο καυσίμου στα μπεκ ψεκασμού και στη συνέχεια καίγεται μέσα στους κυλίνδρους.
Χωρίς την τρόμπα βενζίνης, το καύσιμο δεν θα είχε τρόπο να φτάσει στο χώρο του κινητήρα και τα έμβολα χωρίς επαρκή καύσιμο δεν θα μπορούσαν να μεταδώσουν την ισχύ.
Στα παλαιότερα οχήματα, οι μηχανικές αντλίες καυσίμου χρησιμοποιούσαν έμβολα ή διαφράγματα για τη μεταφορά του καυσίμου στο καρμπυρατέρ, το οποίο στη συνέχεια ψεκαζόταν στους κυλίνδρους.
Πλέον, στα σύγχρονα αυτοκίνητα με ηλεκτρονικά συστήματα ψεκασμού, όπου χρειάζεται υψηλότερη πίεση, οι ηλεκτρικές αντλίες καυσίμου είναι πιο κατάλληλες για αυτήν την εργασία.
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα έχουν συνήθως μόνο ηλεκτρική τρόμπα βενζίνης και είναι τοποθετημένη μέσα στη δεξαμενή καυσίμου μειώνοντας έτσι την πιθανότητα για πυρκαγιά καθώς βρίσκονται μακριά από το χώρο ανάφλεξης του κινητήρα.
Συμπτώματα τρόμπας βενζίνης
Τα συμπτώματα μιας προβληματικής αντλίας βενζίνης ποικίλλουν, αλλά είναι εύκολο να τα καταλάβετε. Το πρόβλημα είναι ότι μερικές φορές το ίδιο σύμπτωμα, μπορεί να το δημιουργούν διαφορετικά μηχανικά μέρη!
Πάμε να δούμε τα κυριότερα συμπτώματα μιας χαλασμένης αντλίας βενζίνης.
# Μη σωστή λειτουργία κινητήρα
Το βασικότερο σύμπτωμα μιας προβληματικής αντλίας καυσίμου είναι η μη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Εάν έχετε το αυτοκίνητό σας για χρόνια, τότε θα γνωρίζετε πως πρέπει αυτό να συμπεριφέρεται όταν λειτουργεί σωστά.
Όταν όλα τα μηχανικά και μη μέρη συνεργάζονται αρμονικά σε ένα αυτοκίνητο, τότε αυτό λειτουργεί αθόρυβα, επιταχύνει χωρίς δισταγμό και ταξιδεύει άνετα χωρίς προβλήματα.
Όμως, εάν ένας κινητήρας δε λαμβάνει επαρκή ποσότητα καυσίμου από την τρόμπα βενζίνης, τότε ξεκινούν τα προβλήματα!
Όταν ξεκινάτε την πορεία σας και διαπιστώνετε πως οι στροφές του κινητήρα εκτοξεύονται ή παρουσιάζει τελείως ανομοιόμορφο ρελαντί, τότε μπορεί να μην λαμβάνει την απαραίτητη ποσότητα καυσίμου που απαιτείται.
Αν το πρόβλημα επιμένει, τότε μπορεί να δημιουργήσει μεγαλύτερη ζημιά στον κινητήρα και πέρα από την αντλία βενζίνης, να χρειαστεί να επισκευάσετε και ολόκληρο τον κινητήρα!
# Το αυτοκίνητο δεν ξεκινά
Μια από τις πιο συχνές αιτίες που το αυτοκίνητό σας δεν ξεκινάει, είναι η τρόμπα βενζίνης. Μια δυσλειτουργική αντλία καυσίμου αν δεν μπορεί να στείλει επαρκή ποσότητα καυσίμου στον κινητήρα, τότε προκαλεί την μη ανάφλεξή του με αποτέλεσμα να μην μπορεί να πάρει μπρος.
# Υπερθέρμανση κινητήρα
Αν η αντλία βενζίνης δεν παραδίδει τη σωστή ποσότητα καυσίμου, τότε μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση στον κινητήρα, καθώς ζορίζεται πολύ περισσότερο για να πιάσει τις επιδόσεις του, με πολύ φτωχότερο μείγμα καυσίμου.
Αν το αυτοκίνητο σταματάει και ξεκινάει αρκετά συχνά, τότε αυτό είναι ένα πολύ συχνό σημάδι ότι έχουμε να κάνουμε με μια προβληματική αντλία βενζίνης.
# Το αυτοκίνητο δεν μπορεί να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα
Ακόμα ένα «εύκολο» σύμπτωμα για την τρόμπα βενζίνης είναι η ικανότητα του αυτοκινήτου να διατηρεί σταθερή ταχύτητα.
Αν δεν μπορεί το αυτοκίνητο να διατηρήσει σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο, τότε υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στην αντλία καυσίμου, καθώς τη μια στιγμή στέλνει άλλο ποσότητα καυσίμου και την άλλη διαφορετική.
# Αυξημένη κατανάλωση καυσίμου
Αν παρατηρήσετε ότι το αυτοκίνητο έχει πλέον αυξημένη κατανάλωση, τότε μια από τις αιτίες μπορεί να είναι η χαλασμένη αντλία βενζίνης. Αν και υπάρχουν αρκετά αίτια για την αυξημένη κατανάλωση, ένα από αυτά έχει σχέση με τη μη σωστή λειτουργία της τρόμπας βενζίνης.
# Θόρυβος στη δεξαμενή καυσίμου
Αν ακούσετε θόρυβο από τη δεξαμενή καυσίμου, ενώ έχετε αρκετή ποσότητα βενζίνης μέσα στο ρεζερβουάρ, τότε μπορεί να υπάρχει μεγάλο πρόβλημα με την τρόμπα βενζίνης.
Η αντλία συνήθως δεν κάνει κάποιον αισθητό θόρυβο, όταν λειτουργεί κανονικά δίχως πρόβλημα. Όμως, όταν υπάρχει πρόβλημα στη λειτουργία της – και αφού βεβαιωθείτε ότι έχετε επαρκή ποσότητα καυσίμου μέσα στην δεξαμενή – τότε θα αρχίσει να κάνει έναν δυνατό θόρυβο.
# Βουλωμένο φίλτρο βενζίνης
Πριν ελέγξετε την αντλία καυσίμου, δείτε πρώτα – και αλλάξτε – το φίλτρο βενζίνης. Από εκεί περνάει το καύσιμο προς τον κινητήρα κι αν για κάποιο λόγω έχει βουλώσει, όπως για παράδειγμα με σκουπιδάκια από τα καύσιμα, τότε μπορεί να μπλοκάρει όλο το σύστημα μετάδοσης του καυσίμου από τη δεξαμενή έως το χώρο του κινητήρα!
Πως να προσέχετε την τρόμπα βενζίνης
Η τρόμπα βενζίνης θέλει μερικούς απλούς χειρισμούς, έτσι ώστε να μην σας χαλάσει και να την έχετε πάντα σε καταπληκτική κατάσταση.
Το πιο βασικό είναι να έχετε πάντα επαρκή ποσότητα καυσίμου στη δεξαμενή – μην αφήνετε δηλαδή το αυτοκίνητο να φτάσει στη χαμηλότερη ένδειξη ή να ανάψει η ειδική λυχνία χαμηλού καυσίμου.
Όσο χαμηλότερο το καύσιμο στη δεξαμενή, τόσο μεγαλύτερη η πιθανότητα να τραβήξει σκουπιδάκια η αντλία και να τα μεταφέρει στο χώρο καύσης.
Κρατάτε τη στάθμη καυσίμου τουλάχιστον πάνω από το ¼ της δεξαμενής σας και ποτέ μα ποτέ μην βάλετε λανθασμένο καύσιμο καθώς τότε είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα καταστραφεί η τρόμπα βενζίνης.
Τέλος, μην παραβλέπετε το πρόγραμμα συντήρησης του κατασκευαστή σας και να αλλάζετε συχνά το φίλτρο βενζίνης. Υπό κανονικές συνθήκες, χρειάζεται αλλαγή 1 φορά το χρόνο.
Η τρόμπα βενζίνης είναι από τα ζωτικά μηχανικά μέρη ενός αυτοκινήτου και θα πρέπει να το προσέχετε και να το συντηρείτε. Αν διαπιστώσετε κάποια από τα παραπάνω συμπτώματα, τότε αφήστε το αυτοκίνητο στην άκρη του δρόμου, καλέστε την οδική βοήθεια (που έχετε φροντίσει να προσθέσετε στην ασφάλεια που κάνατε μέσα από το asfaleies24.gr) και κατευθυνθείτε άμεσα στο πλησιέστερο συνεργείο. Μην οδηγήσετε το αυτοκίνητό σας καθώς υπάρχει ο κίνδυνος δημιουργίας μεγαλύτερης ζημίας.